Ik ben heelhuids aangekomen!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu Ik ben heelhuids aangekomen!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu

Ik ben heelhuids aangekomen!!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

13 Juli 2014 | Australië, Sydney

En toen was het dan echt zover, de dag van vertrek. Denkend alles al zo goed als in orde te hebben loop ik op de donderdag toch nog rond te rennen en van alles te doen waardoor ik mijn ouders met de fijne taak heb achtergelaten om mijn spullen bij Rik en Wouter op te halen..... Natuurlijk doen die schatten dat voor mij, wat zou ik toch zonder ze moeten? Sorry..... ik denk dat ik en mensen om mij heen maar moeten accepteren dat ik altijd alles zo lekker georganiseerd heb.....

Mijn ouders en zusje hebben me naar Schiphol gebracht en op Schiphol zelf was mijn tante er ook om mij uit te zwaaien. Na het inchecken moesten we natuurlijk gelijk op zoek naar een starbucks want als je op Schiphol bent hoort een frappechino (of hoe je het ook schrijft) er natuurlijk wel bij.
Het uitzwaaien is en blijft lastig, ik haat afscheid nemen. Het liefste loop ik gewoon weg zeg ik “tot de volgende!” en is dat het. Maar ja dat is ook wel een beetje raar als je een jaar weg gaat. Maar goed we hebben het overleefd.

Het vliegen ging helemaal prima. Er is weinig over te schrijven. Je zit, je gaat naar de wc, je krijgt eten, kijkt een filmpje e.d. en that's it. Oehw en bij Korea Air hebben ze fantastische dekentjes! Die ga ik nu ook gebruiken als strandlaken, picknickkleedje en ook gewoon om me een beetje warm te houden ;)

En wat is het toch fijn als je op het vliegveld opgewacht wordt door je beste vriendin! Heerlijk om in de auto te stappen en je nergens meer druk over te hoeven maken. Het is dan wel “winter” hier maar vanuit de auto ziet het er hier nog heel zomers uit door alle palmbomen en zo. Ik was alweer vergeten hoe mooi het er hier uitziet, heerlijk om weer in het buitenland te zijn!
Ook superleuk om Maria's en Ed hun nieuwe huisje te zien en om te zien dat Maria haar buik nog mooier en groter is geworden!

In de avond ben ik gelijk meegesleept naar een feestje van vrienden van Maria en Ed. Super gezellig en hier komt dan ook echt het besef dat ik een jaar weg ben en heel veel avonturen ga beleven! Ik krijg gelijk ook veel tips en er worden zelfs al lijntjes uitgegooid voor werk hier en verder op mijn reis, superlief! Hiervoor was het nog wat onwerkelijk en leek het alsof ik even op visite ging bij Maria en Ed.
Met mijn jetlag gaat het supergoed, iedereen op het feestje was dan ook superverbaasd dat ik zo fit was. In het vliegtuig heb ik mijn ritme al aardig kunnen draaien en na een middagdutje kon ik in de nacht nog zo het klokje rond slapen! En nu heb ik dan ook besloten dat mijn jetlag over is ;D

Vandaag zijn we naar de botanische tuin van Sydney geweest en heb ik kunnen genieten van de mooie natuur, de zee en een hele fijne beachclub! Ik ben benieuwd wat de komende week mij allemaal gaat brengen!

Tot later!!


  • 13 Juli 2014 - 13:16

    Shirley Oortwijn:

    Wat fijn om te lezen dat alles goed is gegaan, afscheid nemen op Schiphol is niemand zijn hobby hihi. Je hebt mazzel dat je eigenlijk bijna geen last van een jetlag heb gehad!! Leuk om te lezen dat je zo goed ontvangen bent en dat iedereen daar met je mee werkt, wat een onderneming ook van je, daar kan je echt trots op zijn!

    Geniet ervan en ik lees het allemaal wel wat je daar beleeft!

    Groetjes uit het nu bewolkte Nederland!

  • 13 Juli 2014 - 23:25

    Geja:

    Super om jou te kunnen volgen op deze manier, tjonge wat ben ik trots op die grote zelfstandige ondernemende dochter van mij en wat valt het me zwaar om jou zo ver van mij vandaan te hebben. Mis nu al je knuffelzzzz en we zaten niet eens zo bij elkaar op de lip ( na mijn idee) kan je wel loslaten hoor gun het je zo maar mijn moederhartje huilt.
    Geniet ervan meid en ga je op zoeken ......dikke mama knuffelxxxxx

  • 14 Juli 2014 - 09:15

    Gonny:

    Fantastisch al een bericht van je kunnen lezen en leuk om je zo te kunnen volgen. Goed om te lezen dat je na je lange reis zo warm bent ontvangen in Australië. Fijn hoor geen jetlag zodat je gelijk lekker kan genieten van het goede leven. Kijk uit naar je verhalen. Ben trots op je tot gauw liefs Gon

  • 15 Juli 2014 - 11:51

    Wouter:

    Heel veel plezier... Geniet van alles. Groetjes van ons 3tjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 5277

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 20 Juni 2015

het grote backpack avontuur in australie!!

Landen bezocht: