Working Lady! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu Working Lady! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu

Working Lady!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

21 Juli 2014 | Australië, Sydney

Afgelopen week was regelweek. In Nederland had ik bedacht dat ik de eerste twee weken van mijn verblijf in Australië helemaal niks zou doen, zo zie je maar weer dat plannen behoorlijk overgewaardeerd is! Ik had al vakantie gevierd in Nederland, zoveel boeiends is hier nu ook weer niet te doen aangezien ik de gebruikelijke toeristische attracties twee jaar geleden ook al wel heb gezien.

Dus nu is alles geregeld om zo goed mogelijk aan het werk te kunnen gaan! Ik heb een Australische bankrekening, telefoonnummer, belastingnummer en een RSA certificaat. Ik raak al aardig ingeburgerd zo!

Voor het RSA certificaat (Responsible service of alcohol) moest ik zowaar weer een dagje in de schoolbanken. Blijkbaar is de Australische burger niet verantwoordelijk genoeg met alcohol dus moet degene die de alcohol schenkt het maar zijn, logisch toch?! Als persoon die de alcohol schenkt moet je ervoor zorgen dat iemand niet dronken wordt en weer veilig naar huis vertrekt. Hier zijn ze zelf niet goed in waardoor er wel serieus veel mensen overlijden in dronken toestand.
De man die de cursus gaf had echter een heel eigen gevoel van humor en vond zichzelf volgens mij fantastisch. Bij het praten (of eerder oplezen van de Powerpoint) begon hij in een aardig volume en eindigde hij echt heel zacht.... Eens in de zoveel tijd liet hij ons een bult informatie overschrijven zodat we dat bij de open boek test weer over konden schrijven... ok nou ja het werd er zo wel een stuk makkelijker op ;)

Verder heeft Maria mij geïntroduceerd bij de Daiso's. Een Japanse winkel waar alles $2,80 is (voor Australische begrippen goedkoop) en een paar andere goedkope shops voor de handige dingen die ik in Nederland niet had gekocht. Je slijt er al snel een aantal uren dus vandaar dat ik het maar noem want verder is er natuurlijk niks interessants aan haha.

Dit weekend ben ik voor het eerst sinds mijn trip lekker op stap geweest! Samen met Dora (die ik 2 jaar geleden al heb leren kennen) heb ik de Three Monkeys bar onveilig gemaakt. Er was een fijne coverband aan het spelen waarbij we onze dure biertjes hebben kunnen nuttigen. Ze gingen er overigens wel lekker in! Na elk biertje gingen onze dansmoves aardig vooruit! (athans dat dachten we haha) Opvallend is wel dat alles wat ik bij de RSA cursus geleerd heb, ik hier niet toegepast zag worden. Er waren aardig wat dronken droppies in de zaak aanwezig. Bij navraag aan Dora werd mij duidelijk dat ze bij mannen dan ook aardig strenger zijn dan bij vrouwen, die mogen gewoon lekker dronken rondlopen...
Verder hebben ze sinds Februari rare regels om de ongevallen/vechtpartijen tegen te gaan. Na 01:30 is er een lockdown, oftewel je mag nog wel de bar uit maar geen enkele bar meer in. En er wordt na 03:00 geen alcohol meer geschonken en wordt iedereen op straat geschopt.... geen idee hoe dat moet gaan helpen en het is vooral echt irritant....

Ik eindig mijn verhaal met goed nieuws, want zoals het er nu uitziet heb ik een baan! Nadat Maria mijn C.V. mooi had vertaald en ik 20 sollicitaties had verstuurd had ik dezelfde avond reactie van een Italiaans restaurant. Ik dacht dat ik een sollicitatiegesprek had maar een Trial betekend toch echt proefdraaien. Ik mocht bijna niks doen maar heb blijkbaar een goeie indruk achtergelaten want ik mag de gehele komende week betaald proefdraaien! Blijkbaar is het een restaurant waar allemaal belangrijke rijke mensen komen wat dan weer ten goede zou doen aan de fooien... Ik hoop dat het wat wordt! In ieder geval heb ik er wel zin in!

Nou dit was het dan weer voor nu, tot de volgende!!

  • 21 Juli 2014 - 13:10

    Rob Lotz:

    Hey joyce

    Leuk wat te lezen van je.
    Zijn we hier als band geeindigd bij Il Lago, ga je daar notabene beginnen in een Italiaans restaurant, goed man.
    Okay, de dansmoves zitten erin, maar kon je niet even plaatsnemen achter die microfoon? Gaat vast nog wel een keertje komen.
    Hey, hou je goed, blijf alert en maak er wat van. We blijven je volgen.

    Rob.

  • 24 Juli 2014 - 08:09

    Mama:

    Nou meissie dat klinkt super en goed georganiseerd....top bezig. Gezellig joh lekker ff stappen en wat de alcohol betreft lekker geregeld hahaha de verantwoording bij het personeel maar als het dames betreft knijpen we een oogje toe.....komt daar het gezegde vandaan "dronken vrouw, engel in bed".....
    Werk ze de komende week en we hebben skype contact.......mis je love ya dikke mama hugzzzzzzz ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 5276

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 20 Juni 2015

het grote backpack avontuur in australie!!

Landen bezocht: