Enjoying Kings Cross! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu Enjoying Kings Cross! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu

Enjoying Kings Cross!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

20 Augustus 2014 | Australië, Sydney

En hier dan weer een verhaaltje van mij vanuit het verre Australië! Ditmaal vanuit een hostel. Sinds een paar weken heb ik het vertrouwde nest van Maria en Ed verlaten en deze verruild voor een 4 persoons hostelkamer in de wijk Kings Cross. Een bizarre wijk waar veel lagen van de bevolking langs elkaar leven. Ik zie op de straat vooral hoeren, zwervers, junkies, feestgangers, uitsmijters, politie en backpackers. Een interessante buurt met ook ontzettend veel hostels lees backpackers, heeele dure huizen, een haventje met een mooi park.

Mijn Hostel heet “Sydney Central Backpackers” en het is een smal hoog pand met daarbij een fantastisch dakterras. Daarvandaan kan ik de Harbour bridge en het operahuis zien. In het donker is het echt een fantastisch uitzicht. Er is een smalle keuken met daaromheen wat tafeltjes en dat is dan ook een grote ontmoetingsplek. Echt ik verbaas me erover hoe makkelijk je hier contact maakt met iedereen. Om mij heen zit ik vooral met Italianen, Fransen, Duitsers en een mix van de categorie “overige”.

In de afgelopen weken ben ik ook steeds meer aan het stappen en dat bevalt me goed! De prijs neem ik maar op de koop toe.... je moet toch ook een beetje plezier maken met je hardverdiende centen dacht ik zo ;)
In Australië kennen ze blijkbaar geen garderobe dus sta je daar met je winterjas... ik begreep ineens waarom iedereen zo schaars gekleed naar de club ging... Mijn tactiek is het verstoppen van mijn jas geworden.

Na weer een soort van vrije week te hebben gehad kwamen de werkuren langzaam maar zeker ook weer binnen. En tot nu toe bevalt het me hartstikke goed! Ik kom op veel plekken, zo heb ik in de dierentuin gewerkt, op een universiteit, in een tuincentrum en in het ANZ stadion op het olympische park. Na mijn dienst in het stadium heb ik gewoon de tweede helft van de rugbywedstrijd All blacks tegen de Willabees gezien! Een fuckin awesome ervaring!

Naast het feesten denk ik ook nog steeds om mijn lieve lijf ;) Hardlopen met Evy gaat eigenlijk zeer voorspoedig! En het rare van het alles is dat ik er naar uitkijk om weer te kunnen rennen....... echt dit had ik niet aan zien komen haha. Het wordt nu af en toe een beetje pittig maar gelukkig is daar dan de rustgevige stem van Evy die mij vertelt dat ik gewoon moet blijven ademen en lopen en dan komt alles goed.... dit en haar fijne keuze van muziek maakt dat ik het wel naar mijn zin heb tijdens onze onderonsjes ;D

Op de stempelkaart “toeristische attracties” kan ik er ook weer een paar afstrepen. Zo ben ik met Maria over de darling harbour brigde gelopen. Indrukwekkend om Maria met haar zwangere buik die trappen op te zien gaan, maar het is een bikkel dus natuurlijk is het haar gelukt. Het uitzicht vanaf de brug is ook fantastisch!
We zijn ook samen naar de Taronga Zoo geweest, waar ik de dag ervoor ook had gewerkt. Echt wat een mooie dierentuin is dat! De dieren staan er goedverzorgd in mooie verblijven en daarnaast heb je ook nog een fantastisch uitzicht over Sydney op de achtergrond. Het weer was die dag ook fantastisch, heb gewoon in de winter in een t-shirt rondgelopen ;)
Last but not least ben ik ook nog even naar Bondi Beach geweest. Het was echt heel koud die dag nl 13 graden met een forse zeewind... brrrr maar wat een fijne sfeer hangt daar. En er is een muurtje met vet veel mooie streetart, zie de foto's, hier ga dan ook zeker weer vertoeven als het iets warmer is......

Kortom mijn afgelopen weken waren weer zeer enerverend met veel nieuwe indrukken, ik hou ervan!

  • 20 Augustus 2014 - 17:49

    Cobie Zuidema-Timmer:

    Jeetje wat een avontuur zeg, vindt het ook heel erg stoer van je dat je er echt voor gaat en er zoveel mogelijk probeert uit te halen van deze reis.
    Je bent straks een ervaring rijker en dat pakt niemand je meer af.
    Veel plezier nog,

    Groetjes Cobie

  • 23 Augustus 2014 - 04:28

    Maaike Molenmaker:

    Hoi,

    Het is misschien een beetje een raar berichtje..
    Ik ben Maaike en ik ben hier voor een stage in Sydney.
    Je reisverslag klinkt echt super gaaf! Ik zelf ben nog niet zo ervaren, wel al wat toeristische attracties gehad, maar nog lang niet allemaal. En het lijk me ook wel is leuk om wat Nederlanders te ontmoeten en met iemand samen dingen te ondernemen. Zou je het misschien leuk vinden om een keer wat te gaan doen...

    Groetjes Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 5283

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 20 Juni 2015

het grote backpack avontuur in australie!!

Landen bezocht: