Rainbow beach en Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu Rainbow beach en Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu

Rainbow beach en Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Joyce

07 November 2014 | Australië, Rainbow Beach

En zo sta je dan ineens in Rainbow beach.... Tot nu toe het kleinste plaatsje waar ik geweest ben. Je moet je hierbij 1 winkelstraat voorstellen, een benzinepomp, supermarktje en drie hostels. Daarmee heb ik denk ik ongeveer heel Rainbow beach mee kunnen omschrijven. Hier is dan ook weinig over te vertellen...

Ik was hier dan ook vooral omdat dit mijn vertrekpunt was naar Fraser Island. Een eiland vol met gevaren, aangezien we om de haverklap werden gewaarschuwd waar we allemaal wel niet dood aan konden gaan. Niet geheel onterecht allemaal.
Na een briefing over alle gevaren en de do's en dont's gingen we de volgende lekker op pad. In een konvooi 4x4 wagens op weg naar Fraser Island. Fraser Island is een plek waar nog wilde Dingo's rondlopen, veel onverharde zachte zandwegen te vinden zijn, waar de aborigonal cultuur nog een beetje te vinden is en een eiland met adembenemende mooie plaatsen.
In een groep van 8 mensen zat je in een 4x4 wagen en mocht je omstebeurd een stuk rijden. De groep van 8 was een leuke en fijne groep waar ik me zeker heel goed mee vermaakt heb! Het rijden viel me nog niet mee... je beseft je ineens dat je wel een hele krachtige wagen onder je kont hebt en rijden in zacht zand is nog wel een kunst! Maar ook met mij achter het stuur heeft de hele groep het uiteindelijk allemaal overleeft! Naast elke dag een stuk rijden hebben we ook elke dag op een prachtige locatie gezwommen en andere mooie bezienswaardigheden gezien.
Een avond zijn we met onze autogroep het strand opgedoken en heb ik ontelbaar veel sterren kunnen zien nu we eenmaal bij het o zo vele licht vandaan waren. Hier kom ik er dan ook achter dat ik aan deze kant van de aardbol natuurlijk niet dezelfde sterrenbeelden kan zien, haha.
Tijdens 1 van onze autotochten op het strand hebben we dan ook een heuze Dingo gezien! Ze zien er echt superlief uit, alsof je een gewone hond tegenkomt. Maar goed vergis je hier niet in want ook mensen kunnen tot hun maaltijd behoren.... Gelukkig was ons campingterrein omheind dus hoefden we hier niet zo op onze hoede zijn... Nou ja je moet nog steeds uitkijken voor slangen en spinnen in dit land...... Allebei ben ik deze gelukkig niet tegengekomen!
Onze konvooi was niet de enige en alle mensen verzamelden in de avond op dezelfde camping. Lees een hoop backpackers, een hoop drank, kampvuur en muziek... Oftewel feestje gegarandeerd!!
Tot nu toe is Fraser Island het hoogtepunt van mijn reis langs de oostkust.....

Na Fraser moet ik mij nog een daggie vermaken in Rainbow beach, waarna ik dan voor 15 uur in de nachtbus stap naar Airlie beach!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 5279

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 20 Juni 2015

het grote backpack avontuur in australie!!

Landen bezocht: