Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu

Cairns

Blijf op de hoogte en volg Joyce

23 November 2014 | Australië, Cairns

En toen was het alweer tijd voor mijn laatste bestemming aan de oostkust. De tijd vliegt voorbij als je het naar je zin hebt! Heerlijk om 6 weken alleen maar te genieten van de omgeving, de veranderingen, de mensen die je ontmoet en van je vrije tijd!

Het hoogtepunt van Cairns was toch wel mijn introductieduik. Deze dag vertoefde ik de hele dag op de boot. Hier was prima te eten, te relaxen en kon je tussendoor ook nog lekker snorkelen. Op deze dag heb ik 20 minuten gedoken... en die 20 minuten zijn helaas zo voorbij! Een introductieduik houdt in dat je inhaakt in de arm van de duiker (die er overigens zeer appetijtelijk uitzag) en die neemt je mee onder water. Gelukkig geen last van claustrofobische praktijken dus het was onder water en gaan!
Wat is er in het great barrier reef ongelofelijk veel moois te zien! Vissen in alle kleuren en maten, zeeschildpadden en het prachtige koraal. Een stille rustgevende wereld......

Verder dan dit heb ik in Cairns naast een aantal kroegen niks verkent. Vooral veel chillen aan de lagoon, in de avond stappen en veel luieren en lezen.

Ook een beetje stress in Cairns. Namelijk over geld, had een klein denkfoutje gemaakt waardoor ik na cairns zo ongeveer 0 euro over had..... shit!
Maar gelukkig komt uiteindelijk alles weer op zijn pootjes terecht! Ik heb boerderijwerk gevonden in de buurt van Melbourne en daarvoor heb ik nog een maandje om te doden. Ik heb besloten om naar Sydney te gaan waar ik zo weer aan de slag kan voor de Agency. Gelukkig kan ik daar weer genoeg centen maken! Ook weer terug naar mijn nieuw vergaarde vrienden en kan ik maria haar gezinnetje weer zien!!

  • 15 Januari 2015 - 20:22

    Geja:

    Super lekker Ff relaxen en dan die introductie duik in zo'n reed helemaal top ik was al super
    Enthousiast in het zwembad kun je nagaan hahaha.......
    Mis je wel hoor meissie maar geniet van je verhalen

    Xxxxxx mama

  • 15 Januari 2015 - 21:57

    Gonny:

    Wouw wat een fijne tijd je trekocht langs de oostkust van australie. Mooie herinneringen om met je mee te dragen ......tja dan maar even financieel bijtanken in Sydnie gaat je vast wel lukken om ook daar weer te genieten tussen de bedrijven door......en dan on the road again.....we kijken uit naar het vervolg van je grote avontuur .... Knuffz vanuit een herfstig nat kikkerlandje

  • 15 Januari 2015 - 23:38

    Rob:

    Lotz of Fun volgt je nog steeds hoor.......dikke groet van ons allen.
    Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 5285

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 20 Juni 2015

het grote backpack avontuur in australie!!

Landen bezocht: