boer zoekt vrouw - Reisverslag uit Maffra, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu boer zoekt vrouw - Reisverslag uit Maffra, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu

boer zoekt vrouw

Blijf op de hoogte en volg Joyce

05 Januari 2015 | Australië, Maffra

En daar ging ik dan weer. Tas gepakt hopend op dat je niet meer dan 20 kg hebt.... Tja blijkbaar ben ik dan nog een poshe backbacker met mijn 18,7 kg op mijn rug!
Na een uurtje of 5 reizen, (bus, trein, vliegtuig, trein en bus later...) kom je dan aan in het pitoreske Sale. Op het station kijk ik uit na een boer die mij op komt pikken. Geen idee welke auto, je herkenningspunten zijn facebookfoto's. De 20 minuten durende autorit met de boer omgeeft enkel landerijen, bergen ver op de achtergrond, koeien, paarden en een enkel huis.
Eenmaal op de boerderij stond ik na een 10 minuten durende introductie alleen in een heel groot huis.... Een cultuurshock als je 6 maanden in hostels hebt geleefd maar een fijne! Ruimte om je heen en stilte na zoveel tijd in het drukke lawaaierige Sydney.
En hier sta ik dan.... als je mij een jaar geleden had vertelt dat ik koeien ging melken in een gehucht genaamd Maffra had ik er misschien om gelachen... Van hulpverlener naar koeienmelker in minder dan een jaar haha!

Ik vond het melken van de koeien eigenlijk nog verrassend leuk werk. Het is hard werken, je zit na het melken wat 3,5 uur in beslag neemt onder de koeienstrond en zeik en toch had ik er nog lol in.....
Een andere taak op de boerderij was zorgen voor de kalfjes. Het melk geven met een drinkbak met spenen eraan, de fles geven, of grotere groepen van melk voorzien met een aanhanger vol met melk. Een hele klus want had ik al verteld dat koeien dom zijn? Je moet ze soms vet helpen voordat ze door hebben dat er aan de andere kant 10 spenen beschikbaar zijn....
Daarnaast heb je ook nog klussen om de boerderij heen. Zoals onkruid wieden, schoonmaken in huis, de was, eten koken, Stukken land in kleinere stukken verdelen, de paarden en honden te eten geven.
Als dat nog niet genoeg was dan had je ook nog dagen dat je met de boer op pad was. Ik heb een aantal dagen in Maffra en omstreken kalfjes uit een groepen gehaald omdat die voor de verkoop naar China gingen of naar de slacht.....

De boerderij was voor mij uiteindelijk toch niet de plek waar ik moest zijn. De eerste week was helemaal prima maar ik merkte daarna dat ik niet geheel op mijn plek zat. De 70 uur ipv de beloofde 45 en een te knuffelige boer in de middle of nowwhere was niet mijn ding...

Dus na drie weken en een hoop koeienervaring verder Op naar Melbourne. Kijken of ik daar werk kan vinden, wat ik van de stad vindt en uitvinden wat mijn verdere plannen zijn.

  • 22 April 2015 - 11:56

    Geja:

    Nou duidelijk weer een ervaring rijker en wat respect voor de boeren.....alhoewel deze dit niet verdiende......op naar Sydney en op naar meer avonturen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 5280

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 20 Juni 2015

het grote backpack avontuur in australie!!

Landen bezocht: