Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Joyce

28 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Beschaving!!! Mijn god daar kom je dan aan op een station midden in Melbourne.... Om 17:00 dus spitsuur wat niet heel erg handig is met een backpack op je rug! Geen idee welke tram ik moet hebben loop ik wat in het rond en kom ik er naar wat vragen achter hoe ik bij mijn hostel kom. Waar ik 7 maanden geleden nog een beetje paniekerig kon worden als ik mijn weg in het verre Australië niet kon vinden kan ik er nu alleen nog maar om lachen.. Het reizigers bestaan went schijnbaar snel!

Het hostel waar ik terecht kom is niet echt opbeurend. Het is oud, klein en lastig socializen hier. De eerste dagen zat ik vol goede plannen om Melbourne te verkennen maar uiteindelijk bleek ik toch vooral moe te zijn en genoot ik van helemaal niks doen alleen op mijn kamer. Gelukkig hier wel een paar franse meiden ontmoet waar ik zo nu en dan eens een drankje mee deed of het centrum mee heb verkend. Deze gingen naar een ander hostel die mij ook wel wat leek. Dit was een goede beslissing, minder deprimerende omgeving en veel meer mogelijkheden om contact met anderen te maken! en.... gratis pannenkoekenontbijt!!

En dan was het idee om werk te zoeken en geld te sparen. Well...... dat verliep iets minder soepel dan gedacht. Na week 1 was ik al minder kieskeurig, na week 2 nog minder maar desalniettemin is het in deze tijd van het jaar behoorlijk moeilijk om wat in de horeca vinden....

Melbourne was niet de beste tijd in mijn reizigers bestaan... Ik kreeg hier te maken met een aardig backpackers dipje. Geen energie, niks is leuk, ik voelde me alleen, ik kon niet echt sociaal zijn en me eigenlijk vooral wat kuttig voelen. En dat terwijl je in zo'n prachtig land zit! Ik denk dat dit het onderdeel jezelf beter leren kennen heet en ik geloof dat ik me er aardig doorheen heb geslagen! Deze ervaring kan weer mee in mijn backpack!

Het ging weer beter met me nadat ik een plannetje had. Een hostelgenoot vertrok om te gaan werken in een countryhotel. Dit is een hotel met vaak een bar in de kleinere plaatsjes in Australië. Hier zag ik kansen om geld te sparen zodat ik nog een beetje rond kan reizen voordat ik weer naar Nederland vertrek.
In een week tijd had ik al drie aanbiedingen en ging ik op weg naar een Trial in Goroke waar ik uiteindelijk een baantje heb weten te bemachtigen! Ik kan hier goed geld sparen en werk vooral als barvrouw.... Prima!

Melbourne heeft ook zeker een aantal goede herrineringen! Ik heb pinguins gezien (geen idee dat die ook in warmere klimaten leven haha), ik ben naar een feestje bij iemand thuis geweest, heb aan het strand gelegen, heb een wandeltour door het centrum gedaan, ben naar stand-up comedy avonden geweest, St kilda festival (een gratis muziekfestival in de wijk waar ik verbleef) en als klap op de vuurpijl kwamen mijn Canadeze vriendinnen over! Met hen heb ik een paar topdagen gehad! Fijn om ze weer te zien en gewoon weer verder te kunnen gaan van waar je was gebleven!

En nu na bijna een maand is het weer tijd om te vertrekken en dus wel naar Goroke. Een godsvergeten gat van 300 inwoners er is dus maar weinig te beleven... Maar de locals zijn allemaal heel aardig en geven je een zeer welkom gevoel en de hoteleigenaresse is een schat van een vrouw.
Ik ga het hier de komende 8 a 9 weken vast ook niet makkelijk hebben maar ik kan dit! Na deze weken werken is het werken in Australië gedaan en kan ik nog een beetje rondreizen alvorens ik naar Nederland ga!

  • 22 April 2015 - 09:06

    Rob Lotz:

    Hey Joyce

    Wat trek jij jezelf overal goed doorheen. Als je weer terug bent ik Nederland kan je alles en iedereen aan.
    Geniet nog zoveel mogelijk van de korte tijd die je daar hebt, want die vliegt om.
    De band mist je erg, en hopelijk mis je ons ook een beetje.

    Tot spoedig!

    Rob.

  • 22 April 2015 - 09:16

    Gonny:

    Top hoe je je in je uppie ook in australie door mindere tijden weet heen te slaan. We zijn trots op je. Nog even aan het het werk en daarna vooral genieten van het moois wat australie te bieden heeft voordat we je weer bij ons welkom kunnen heten. Dikke knuffz

  • 22 April 2015 - 12:00

    Geja:

    En weer een beetje wijzer in het koppie.....een jonge vrouw/meisje vertrok naar Australie en een jonge ervaren vrouw hoor ik nu alleen nog maar praten.......tja moeders erg confronterend maar kleine meisjes worden groot.....
    Ben alleen maar supertrots op je wijffie.....

    een glunderende mama xxxxx love ya

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 1307
Totaal aantal bezoekers 5278

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 20 Juni 2015

het grote backpack avontuur in australie!!

Landen bezocht: