decembermaand Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu decembermaand Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu

decembermaand Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

03 Januari 2015 | Australië, Sydney

na 6 weken luieren en genieten is het dan weer tijd om geld te gaan verdienen. Ja ik ben blut en heb heeeeeeeel hard geld nodig. Gelukkig was 1 telefoontje naar de agency voldoende om in deze drukke decembermaand weer aan de slag te kunnen. En daarbij gelukkig ook nog te sparen voor later!

Sydney is toch snel ook weer hetzelfde en voor je het weet heb je je normale ritme gewoon weer te pakken. Deze keer was het stappen een minder groot item, merkte dat ik het wel een beetje gezien had en niet meer elke avond ergens heen moet.
Wel lekker weer genoten van de mooie stad met de mooie parken, stranden e.d.

Deze keer ben ik dan eindelijk wel naar Morissette gegaan waar “wilde” kangoeroes te zien zijn! In het plaatsje Morrisette ligt een terrein waar vroeger een ziekenhuis was en wat nu verlaten is. Blijkbaar is dit een goede plek om als kangoeroe te vertoeven! Natuurlijk waren wij er dan weer op een warme dag waarop de meeste kangoeroes na een korte vergadering in de ochtend besluiten met zijn allen ergens te chillen waarvan wij geen weet hebben waar het is haha. Maar gelukkig hebben ze in dezelfde vergadering besloten toch een paar rond te laten lopen zodat de enkele toeristen die er zijn een mooi plaatje kunnen schieten. Bedankt!
Bijzonder om zo dicht bij zo'n prachtig mooi beest te kunnen komen, je deze een aardbei mag voeren en ze zelfs mag aaien zonder een doodschop van ze te krijgen. Een heerlijke dag waar we naast de kangoeroes hebben genoten van de lange wandeling ernaartoe, de stilte om ons heen ver weg van Sydney (2,5 uur trein) en de picknick in het park daar.

En in Sydney heb ik deze maand ook van kerst en oud & nieuw mogen genieten! Bijzonder om te zien hoeveel mensen massaal naar sydney komen met kerst en oud & nieuw. Het is bijna alsof “jouw” stad wordt overgenomen door een heel ander soort toerist....

Kerst begon op kerstavond waar een kerstdiner was georganiseerd door het hostel. Met zijn allen zaten we op het dakterras klaar voor een lekkere maaltijd met al mijn hostelvrienden bij elkaar. Bijzonder gezellige avond!
Kerstdag heb ik dan eindelijk in jaren mogen vieren met Maria! Maria en Ed hadden allemaal vrienden uitgenodigd om een “orphan's christmas” te vieren. Want ja al onze ouders zijn allemaal niet dichtbij. Deze dag was ontzettend gezellig met veelsteveel lekker eten en genoeg alcohol om handen! Ik heb een topkerst gehad ook al was ik niet dichtbij mijn vrienden en familie in nl.

En dan het spectaculaire oud en nieuw! Ohw wat hadden wij hier allemaal zin in!
We zijn de dag bij Werner (belgische vriend) begonnen. De eerste drankjes werden opengetrokken en we hebben met zijn allen genoten van een heerlijk diner die we samen hadden gemaakt. Vlees op de BBQ en de dag is dan natuurlijk goed begonnen!
Hier kwamen we er dan ook achter dat onze toplocatie die we hadden geregeld om het vuurwerk te kunnen bekijken helaas niet door kon gaan. Hmmmmm wat ga je dan doen? Sydney is ongelofelijk druk.... overal staan mensen al een hele dag te bivakkeren om een goed uitzicht te hebben op het vuurwerk..... We besloten uiteindelijk op Werner zijn werk uit te gaan proberen. Hij werkt op een toplocatie bij de haven en mensen konden daar als ze zich vooraf hadden opgegeven per mail het vuurwerk gaan bekijken. Daar aangekomen bleek helaas dat ook dit feestje niet door kon gaan. We hadden ons immers niet opgegeven.....
Aangezien we toch al bij de haven, lees dicht bij de harbour bridge en opera house, waren hebben we besloten om toch maar te kijken hoe dicht we bij een goed plekkie konden komen. En dit is ons wonder boven wonder toch nog aardig gelukt! We hadden niet de beste spot maar konden toch het vuurwerk van de brug en het operahouse bewonderen! Wat een fantastische ervaring is het om dit vuurwerk spektakel mee te maken..... Ik ben blij dat ik in december toch weer in Sydney terecht ben gekomen!
Het mooiste was nog dat 1 van mijn canadeze vrienden zo dronken was en dat we haar er steeds op moesten wijzen om naar het vuurwerk te kijken.... aan het einde zegt ze heel droog dat het vuurwerk nergens op sloeg en maar saai was hahahahaha Helaas voor haar kon ze de dag erna helemaal niks meer van het vuurwerk herinneren...
na het vuurwerkspektakel besloten we weer terug te gaan naar Werner zijn huis, daar was de drank en vanuit daar konden we weer nieuwe plannen maken. Ik heb mijn ogen uitgekeken naar alle mensen op straat en de goed sfeer die daar rondhing.
Na dit mooie verhaal ontstond er een ongelofelijk dramagebeuren bij het hostel en met al mijn hostelvrienden als hoofdrolspelers hierin. Dit heeft mijn oud en nieuw niet naar hogere sferen gebracht maar tot aan 2 uur in de nacht heb ik gelukkig een goed feessie gehad!

En dan is het begin Januari weer tijd voor een nieuw avontuur... namelijk het boerenleven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 5290

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 20 Juni 2015

het grote backpack avontuur in australie!!

Landen bezocht: