21-10-2014 t/m 27-10-2014 Byron Bay; Hippie Live! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu 21-10-2014 t/m 27-10-2014 Byron Bay; Hippie Live! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu

21-10-2014 t/m 27-10-2014 Byron Bay; Hippie Live!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

21 Oktober 2014 | Australië, Byron Bay

Zo dit waren dan weer 6 enerverende dagen in Byron Bay.
Het was wel ff wennen om van een grote stad ineens in een klein dorp te komen! Een dorp met een groot dreadgehalte (ik paste er prima tussen!), met een enorme surferscultuur (lees surfen, genieten, rustig aan doen en nog meer genieten) en ongeveer iedereen blowt en er lopen heel veel hippies rond. Het dorp waar ze gratis broodjes hamburgers uitdelen uit liefde voor de mensen, waar mensen bijeenkomen in een centraal park en waar mensen ongelofelijk profiteren van alle toerisme hier.

Ik heb me hier wel vermaakt, wel vooral in mijn eentje. Wat eigenlijk ook wel eens goed is om te doen, ik heb in ieder geval een leuke tijd met mezelf gehad! In de avonden heb ik wel mensen ontmoet maar het grote stappen is hier uitgebleven. Na Sydney was het uitgaan hier voor mij teleurstellend. Ik zat liever met mijn biertje en jointje op het strand te chillen of in een van de tuinen van mijn hostels. (ik ben in twee hostels geweest)

1 van de grote atracties in het kleine Byron Bay is de vuurtoren. Dit was ongelofelijk om te lopen. Onderweg heb je de mooiste uitzichten! Ik heb verschillende walvissen in het water gezien, ongelofelijk dat die beesten zo dichtbij in de zee komen....
Spectaculairder vond ik de twee grote reptielen die ik heb gezien! Ik denk een hele grote baardagaam te hebben gezien (althans het leek erop) en een kleinere hele nieuwschierige andere variant ;) De foto's zijn dan helaas iets minder spectaculair...

Chillen op het strand moest natuurlijk ook gebeuren! Ondanks het ijverige smeren toch nog verbrand.... wat wil je als je buik de zon voor tijden niet heeft gezien haha. Maar goed langzaam sparen we, geduld is een schone zaak!

En gisteren stond dan Nimbin op het programma. Dit is een echt hippiedorp punt. Hier is wiet semi gelegaliseerd en is dan ook volop te verkrijgen daar. Ik had er heel wat van verwacht maar het is eigenlijk maar 1 straat en een marktje waar je vooral veel geld kan uitgeven. We zijn uit de bus gestapt hebben een koekje en wiet gescoord en deze dan ook genuttigd. Het beste van de hele toer was de busreis! Schokdempers achter kende die niet, langzamer rijden om dit feit ook niet (walibi is er niks bij), de buschauffeur was fantastisch met het juiste muziekje voor elk moment en leuke anekdotes over mensen die veelsteveel in de war waren van koekjes e.d. Met mijn vrienden voor die dag hebben we bier ingeslagen en veranderde de bus in een heuse partybus!
De dag was totaal anders dan verwacht maar dan beter!

Mijn backpack is weer ingepakt wat simpel klinkt maar niet is haha. Tjeezzz wat kan je veel spullen mee willen slepen zeg! Mijn tas begon in Sydney idioot groot en onhandig ingepakt en o zo zwaar!. Nu twee hostels verder heb ik dan toch ook dingen achtergelaten en is mijn backpack langzaam acceptabel voor mijzelf aan het worden...... ik wordt steeds minder een diva from Sydney ;P

Met mijn tas ingepakt zit ik momenteel in de bus op weg naar Surfers Paradise! Weer een nieuwe plek, een nieuw hostel en vooral een nieuw avontuur!

Ik ben een gelukkig mens....

  • 02 November 2014 - 21:18

    Geja:

    Nou die baardagaam is maar een ukkie......hahahahaha hier in Nederland zijn ze ook te bewonderen hoef je niet zo ver voor te reizen......maar oke het mag gezegd worden de rest is zekers de moeite waard......fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.


    Dikke mama knuffelz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 5299

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 20 Juni 2015

het grote backpack avontuur in australie!!

Landen bezocht: