Airlie Beach / Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu Airlie Beach / Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu

Airlie Beach / Whitsunday Islands

Blijf op de hoogte en volg Joyce

13 November 2014 | Australië, Airlie Beach

Gebroken na een nacht in de bus kom ik dan eindelijk aan in Airlie beach. Waar 4 busjes klaarstaan om mensen naar hun hostel te brengen staat mijn hostel hier dan niet tussen. Pffff daar ga je dan met je dikke backpack op je rug in de hitte naar je hostel haha het leven van een backpacker gaat niet altijd over rozen!! Gelukkig hoefden we maar 1,5 uur te wachten voordat we konden inchecken in het hostel...... (grrrrrrrrrrrrr)

Ook Airlie beach is maar een klein plaatsje, toch na Rainbow beach wel veel levendiger en ik denk toch ook wel een keer zo groot haha.
Rainbow beach heeft een heerlijke lagoon (openlucht (gratis) zwembad), leuke kledingwinkeltjes (niet dat ik hier budget voor heb...) en eigenlijk voor zo'n kleine plaats een bijzonder levendig uitgaanscultuur met aardig wat live muziek!

Na twee nachten in Airlie beach ging dan mijn boottocht naar de Whitsunday Eilanden beginnen! De (zeil) boot heette New Horizon en had plaats voor 32 jonge mensen. Naast deze mensen waren en 4 man gezellige crew aan boord.
Ik heb echt genoten van deze tocht. De sfeer was heerlijk relaxt en elke dag was goed in balans. De dag bestond uit lekker relaxen op de boot, snorkelen, paddle boarden, mooie plekken bezoeken en in de avond lekker borrelen met je bootgenoten.
Het hoogtepunt van de reis was toch zeker wel whitehaven beach.... Ik heb in mijn leven denk ik nog nooit zo'n mooie plek gezien als daar. Ik moest mijzelf ff knijpen om te beseffen dat ik hier toch echt was en niet aan het dromen was..... Dit strand staat in de top 10 van mooiste stranden ter wereld en ik kan begrijpen waarom. Puur, ongerept en het strand zo wit en het water zo mooi blauw.... Je moet er zijn geweest om het echt te kunnen begrijpen denk ik....

Helaas komen aan alle leuke tochtjes een einde en werden we naar twee dagen en nachten weer op vaste land gedropt. Het laatste avondje in Airlie heb ik mij vermaakt met mijn nieuw vergaarde vrienden voor drie dagen, erg gezellig!

Het avontuur gaat weer verder, backpack weer op de rug, weer 20 minuten in de hitte lopen en op naar Mission Beach... Ik heb geen idee wat ik daarvan moet verwachten en dat bevalt me eigenlijk wel!

  • 15 Januari 2015 - 20:34

    Geja:

    Volop in de geniet modus.....geweldig

    Xxxxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 5301

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 20 Juni 2015

het grote backpack avontuur in australie!!

Landen bezocht: