30-10-2014 – 2-11-2014 Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu 30-10-2014 – 2-11-2014 Brisbane! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Joyce Oortwijn - WaarBenJij.nu

30-10-2014 – 2-11-2014 Brisbane!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

30 Oktober 2014 | Australië, Brisbane

Na Surfers Paradise is Brisbane een hele verademing!

Vers aangekomen heb ik gelijk mijn national geographic en info boekje vanuit het hostel erbij gepakt en inspiratie opgedaan voor de komende dagen. Ik heb mijn rugzakje gevuld met water, zonnebrand en mijn spiegelreflex en ging op pad! Echt ik ben een waar toonbeeld van een toerist ;)
De eerste dag heb ik de botanische tuin maar eens gecheckt. Zo mooi, zoveel rare bomen, mooie bloemen, vogels.... Heerlijk!
In de avond stond een halloweenpubcrawl op het program. Met bloed besmeurd gingen we langs drie cafe's waar een gratis drankje op ons stond te wachten, daar was het mij natuurlijk allemaal om te doen hahaha. Ik kwam hier een bekende vanuit Byron bay tegen dus met haar heb ik een leuke avond gehad!

De dag erna was ik op tijd wakker en ben ik naar Mount Coot-tha geweest. Dit is het hoogste punt bij Brisbane en heeft een fantastisch uitzicht... de foto zit bij het verslag maar tja... de werkelijkheid is altijd beter! Hiervandaan gaan routes door het bos en ik heb er 1 van gelopen. Warm, benauwd maar ook heel mooi en twee beste schrikmomenten! 1 door een kaketoe (I'm such a pussy sometimes). Ik sta even ergens stil en kijk wat op me heen totdat ik ineens dichtbij mij in de boom een reuze kaketoe mij aan zie staren. Ik heb werkelijk hardop om mijzelf gelachen want tja wat doet een kaketoe nu? Ik kan nog steeds niet geloven dat deze beesten hier gewoon leven....
het tweede schrikmoment kwam nadat ik iets groots van mij weg zag rennen. Ja hoor een heuse veraan! Ik denk dat deze met staart een al bijna 1,5 meter was... Het pad was niet zo ver bij hem vandaan en ik durfde echt even niet meer verder te lopen. Heb mijn telefoon erbij gepakt om eens te gaan googelen hoe gevaarlijk die beesten eigenlijk zijn... (en een foto gemaakt natuurlijk) Dat stelde me geenzins gerust.. Gelukkig had meneer veraan in deze tijd besloten om ergens anders heen te gaan maar de 10 minuten erna heb ik zingend en stampend mijn weg vervolgd in de hoop deze meneer niet meer tegen te komen haha. Tja dan besef je je ineens dat je toch echt in Australië zit en je gekke beesten kan tegenkomen! Achteraf ook gelijk van een paar ozzy's geleerd dat het heel uitzonderlijk is dat ze je aanvallen... gelukkig maar!
Al met al een mooie vermoeiende wandeling.

Hierna moe maar voldaan het centrum ingelopen in het donker want ik had gelezen dat er een festival was en de hele stad was in deze paar weken verlicht. De lichten waren echt prachtig, sommige gebouwen gewoon gekleurd op andere video's geprojecteerd of afwisselende animaties. Door heel Brisbane heb ik een dansshow op straat gezien met echt hele goede dansers, een dj bij de brisbane letters (foto) en livebandjes. Nice!

De laatste dag ben ik heel het centrum doorgelopen. Langs de rivier, langs een openlucht zwembad (gratis!), parken en heb ik de (gratis!) boot door de rivier genomen.
In de avond konden mijn benen wel wat rust gebruiken en ben ik voor het eerst alleen naar de bioscoop geweest!

Kortom Brisbane was top! Veel te doen in een korte tijd maar wat een mooie stad. De combinatie van hele oude en hele nieuwe gebouwen, de relaxte sfeer, mooie parken en een enorm mooie rivier.

  • 02 November 2014 - 20:55

    Geja:

    nice story and lovely pics.......enjoy

    Big huggs and kisses Mama

  • 04 November 2014 - 19:25

    Gonny:

    Je afwisselende avontuur is nu echt wel begonnen. Wat zal de kakatoe nou gedacht hebben?.....rare vogels die backpackers zal dr eens even toespreken .....en de varaan die er vandoor gaat is zeker net zo van jou geschrokken als jij van hem.....hahaha....maar wat geweldig deze bewoners zo dicht bij te ontmoeten toch een ervaring die je meeneemt echt gaaf .....knuffz en tot later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 5301

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 20 Juni 2015

het grote backpack avontuur in australie!!

Landen bezocht: